جستجو کردن

روسری ترکمن: آشنایی و مزایای استفاده

روسری ترکمن اصالتا برای قوم خاص ترکمن می‌باشد از قدیم الایام از این روسری استفاده کردند ولی امروزه روسری هایی با طرحای جالب و پر گل با رنگای شاد است که  روسری سنتی شمالی هم نامیده می شود توجه جامعه بیشتری از بانوان را به خودش جلب کرده است. این روسری ها دارای قواره بزرگ هستند که پوشیدگی خوبی دارند و از روی سر لیز نمی‌خورند.

روسری ترکمن

خانم های جوان تا میان سال و پیر به این روسری ها علاقه دارند و بنا به سلایق مختلف این روسری طیف مختلفی از افراد را جذب می کند.

با توجه به استقبال خانم ها در شهرهای تهران، مشهد، تبریز و کردستان فروش روسری بسیار رایج شده است. پس برای خرید روسری ترکمن یا روسری سنتی به فروشگاههای حضوری و انلاین می توانید مراجعه کنید.

روسری های ترکمن در دو مدل پاییزه و بهاره هستند. روسری ترکمن پاییزه برای فصل سرد سال در دو جنس نخی و پشمی تولید می شود  و روسری ترکمن بهاره برای فصل گرم سال جنس نخی با تراکم کمتر و ابریشم هستند. بخشی از روسری های ترکمن تولید ایران هستند که بیشتر طرح ترکمن هستند و روسری جنس های جدیدتر کار می شوند. ولی در نوع اصلی این روسری های وارداتی هستند که برای خرید عمده می توانید از وارد کننده های این کار اقدام به خرید کنید که بیشتر جنس ابریشم و پشمی هستند.

روسری ترکمن در مدل اصلی ریشه هایی با جنس های مختلف به چهار لبه روسری وصل می شود که جذابیت روسری بیشتر می شود. و یکی از علل اینکه این روسری به عنوان روسری سنتی هم شناخته می شود همین ریشه ها می باشد. ریشه ها که اصطلاحا پوچیک هم نامیده می شوند از جنس کاموا یا ابریشم می باشند که به زیبایی روسری می افزایند و وجهه سنتی روسری افزایش می یابد. 

روسری ترکمن در قواره 100 سانت ، 120 سانت، 140 سانت، 150 سانت در بازار وجود دارد که قواره 150 سانت چارقد هم نامیده می شود. در گذشته به دلیل سرمای هوای و یا پوشش مناسب روسری های با قواره بزرگتر بیشتر استقبال می شوند که پوشانندگی خوبی داشته باشند ولی امروزه با استقبال از روسری های قواره کوچکتر روسری ترکمن در سایزهای کوچکتر  نیز تولید می شوند که جامعه مخاطب بیشتری از این روسری ها استفاده کنند. 

 

 

4 پاسخ

  1. روسری ترکمن واقعا انتخاب خوبی برای پوشش سر هستش .هم خوش رنگ و لعاب هستش و هم قواره بزرگ و خوبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *