جستجو کردن

6 راه در جلوگیری از سر خوردن روسری حریر کرپ

سر خوردن روسری یکی از مشکلات رایج در بین خانم ها است. چرا که ایستایی روسری و مرتب آن بسیار اهمیت دارد و خانم ها دوست دارند مدام دست شون در حال مرتب کردن روسری بالا باشد. به این دلیل بیشتر خانم ها از جنس هایی که کمتر این مشکل را دارند استقبال می کنند که البته بیشتر روسری های نخی در این دسته قرار می گیرند.

روسری های مجلسی مثل روسری حریر کرپ، به دلیل الیاف حریر که دارد نیست به جنس نخی ایستایی کمتری دارد و اگر سابقه استفاده از این جنس روسری هایی نداشته باشید، میتواند احساس ناخوشایندی را در شما ایجاد کند. در این مقاله، به بررسی راههای جلوگیری از سر خوردن روسری حریر کرپ می پردازیم تا از روسری خود بدون نگرانی استفاده کنید و از حس زیبایی و شکیل بودن با این روسری لذت ببرید.

سر خوردن روسری


۱- انتخاب مناسب

اولین گام این است که با توجه به استایل خود سایز مناسبی از این روسری یا شال را انتخاب کنید. در حال حاضر در بازار شما می توانید این روسری را از قواره 80 سانتی (مینی اسکارف) تا قواره 140 سانت(نیم چادر) و یا به صورت شال و هدشال پیدا کنید. پس با انتخاب سایز مناسب می توانید از سر خوردن روسری جلوگیری کنید.

هر کدام از این سایزها نحوه بستن متفاوتی دارند. در تصاویر همین محتوا سایز های مختلفی از روسری حریر کرپ و نحوه بستن آن ها  را می توانید ملاحظه کنید که به جلوگیری از سر خوردن روسری کمک می کند.

۲- استفاده از لایه پایه:

روسری حریرکرپ به دلیل الیاف حریر که دارد یه مقدار لیزی دارد. مو نیز به دلیل بافت ابریشمی که دارد لیزی روسری را بیشتر می کند. تجربه شده است که هر چه موها لختی کمتری داشته باشند کنار امدن با سر خوردن روسری حریرکرپ راحت تر است و شاید مشکلی نباشد. برای خانم هایی که موهای لخت تری دارند توصیه می شود از زیر روسری حریر کرپ از کلاه نخی یا زیرشالی استفاده کنند که طبیعتا اصطکاکی بین روسری و کلاه ایجاد می شود و مانع از سر خوردن روسری می شود.

۳- دقت در آویزان کردن:

نکته بعدی نگهداری مرتب و منظم از روسری است. روسری را بعد استفاده تا کنید و یا روی اویز قرار دهید . و از مچاله کردن آن جدا خودداری کنید. علی رغم اینکه روسری حریر کرپ چروک شدن بسیار کمی دارد ولی با این حال با مچاله رها شدن در کمد قطعا ظاهر نامناسبی می گیرد و موقع استفاده جلوی روسری گرد و مرتب نمی ایستد و شما احساس ناراحتی خواهید کرد.

۴- استفاده از فیکس کننده:

اگر در انتخاب سایز روسری، روسری زیر 120 سانت را انتخاب کنید می توانید با یک گره زیبا زیر گلو روسری را به راحتی روی سر فیکس کنید. ولی برای قواره های بزرگ تر و همچنین شال بهتر است از گیره یا سوزن برای فیکس شدن روسری و یا شال حریر کرپ خود استفاده کنید. اینکه روسری را کنار صورت یا بالای سر فیکس کنید هر کدام می تواند جذابیت استایل شما را دو چندان کند. چند نمونه از مدل های بستن در تصاویر همین مطلب آمده است.

 

سر خوردن روسری حریر کرپ می تواند تجربه ای نامطلوب برای هر بانویی به همراه داشته باشد. با رعایت این نکات و راهنمایی ها، شما می توانید از روسری حریر کرپ خود بدون نگرانی بیشتری لذت ببرید و شیک تر به نظر برسید. انتخاب سایز مناسب، استفاده از کلاه حجاب، استفاده از گیره یا سوزن و همچنین شستشو و نگهداری مناسب همگی روش های کارآمدی هستند که می توانند در جلوگیری از سر خوردن روسری حریر کرپ مفید واقع شوند.

به علاوه، در طول استفاده از روسری حریر کرپ، برخی از نکات دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

5- اجتناب از پوشیدن چادر سنگین بر روی روسری: استفاده از چادرهای سنگین وزن روی روسری حریر کرپ می تواند منجر به سر خوردن آن شود. بنابراین، در هنگام انتخاب چادرها، به وزن آنها توجه کنید. اگر چادر شما سنگین است بهتر است کش نداشته باشد. و اگر چادر سبک است بهتر است با کش یا سوزن به روسری فیکس شود.

6- استفاده از نوارهای چسبنده: استفاده از نوارهای چسبنده روی سطح داخلی روسری می تواند به شما کمک کند تا آن را به محل خود بچسبانید و جلوی سر خوردن آن را بگیرید. برخی از نوارهای چسبنده مخصوص لباس ها و مناسب برای استفاده با روسری حریر کرپ وجود دارند که به شما کمک خواهد کرد.

 

با رعایت این موارد، شما می توانید لباس خود را بدون نگرانی لباسی زیبا و شیک شود. این راهنما باعث می شود تا لذت بیشتری از استفاده از روسری حریر کرپ ببرید و از آن بهره ببرید. با توجه به این موارد، دیگر نگران سر خوردن روسری حریر کرپ خود نباشید.

 

3 پاسخ

  1. با استفاده از مطالب بالا میتونیم انتخاب درستی در خرید و استفاده روسری حریر داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *